Första dagen av mässans fackdagar är en blandning av att ge ren turistinformation och spännande affärsmöten. I montern dyker det även upp ett antal personer som vill sälja på oss mer eller mindre intressanta produkter och tjänster. Och så en hel del "kompisar och kollegor från förr", som Dogge Doggelito förmodligen hade sagt.
Vårt samarbete kring VisitSouthSweden och den gemensamma montern har av näringen tagits emot positivt. Montern är ett fint smörgåsbord av Skånska och Blekingska godsaker. Följande aktörer exponerar sig i montern: VisitBlekinge, VisitOlofström, Ronneby Brunn, Sweden Rock Festival, VisitRonneby, VisitKarlskrona, Marinmuseum, VisitSkåne, VisitÖsterlen, Tillväxthuset, Österlen Sparris, Matrundan, Turismutbildarna Syd, ÖSKG Konstrundan, Tosselilla Sommarland, Maritim Krog & Hotell, Ystad International Military Tattoo, Tidningen Det Händer, Kivik Holding (Kronovalls Vinslott, Åkesson Vin, Äpplets Hus, Kiviks Musteri och Autoseum) och Ravlunda Bränneri Speedmuseet.
Turistkanalen (en ny satsning för att föra fram Svenska turistnyheter i rörlig media - alltså ej skrivna nyheter) är nyfikna på vår satsning och gjorde under förmiddagen ett inslag med Loris och mig. Ja, vem är Loris undrar säkert någon? Loris Andersson står bakom VisitBlekinge som tillsammans med VisitSkåne lanserar VisitSouthSweden under TUR-mässan. Loris driver även Olofströms Turistbyrå på uppdrag av Olofströms kommun.
Kvällen tillbringade jag tillsammans med en vän från reklambranschen. Kinamat, ett glas rödvin och intressanta diskussioner om bl a marknadsföring av vår destination.
Joachim Orrenius
VD VisitSkåne AB
VisitÖsterlen Turistbyrå
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar